Již třetí hodnocení výrobců chytrých hodinek potvrdilo, že ani v roce 2019 se spousta výrobců nositelností příliš netrápila se soukromím uživatelů, některé dokonce spíše naopak. Průzkumy dělá kanadská nezisková organizace Human Data Commons Foundation. V roce 2019 testovala praktiky 18 nejpřednějších výrobců chytrých hodinek a fitness náramků na světovém trhu.

Sběr dat, sdílení, přístup k datům a jejich bezpečnost

Průzkum nazvaný Quantified Self Report Card hodnotil u každého z 18 producentů nositelností, jak přistupují k právům zákazníka na soukromí, jak probíhá sběr dat, jejich sdílení, jaký je přístup k datům a také jejich bezpečnost.

Opět jsou výsledkem průzkumu „překvapivá“ zjištění o „překvapivých“ způsobech zacházení některých výrobců s daty, která od zákazníků během používání chytrých hodinek a fitness trackerů získají.

Sběr dat…

Marketingové profily

Někteří výrobci například tvoří marketingový profil každého ze svých zákazníků, a to jak na základě získaných dat z nositelností, tak z profilů na sociálních sítích. A pak je využívá pro cílení reklamy. Někteří také spolupracují s pojišťovnami a posílají jim fitness údaje o jejich klientech. A pokud by došlo na vyšetřování trestného činu nebo i sporu s pojišťovnou, poskytnou data též policii.

Tip: podívejte se, jaké chytré hodinky vybrat.

Spoluautor zprávy Greg McMullen uvedl: „Existuje mnoho stránek s recenzemi, které porovnávají funkce a parametry nositelností, přinášejí postřehy z jejich používání. Myslíme si však, že stejně důležité je podívat se na to, jak společnosti zacházejí s daty uživatelů hodinek a náramků.“

Apple mezi nezodpovědnějšími, Samsung na opačném konci žebříčku

Zpráva zařadila Apple na první místo z pohledu zodpovědnosti k soukromí uživatele. „Apple se snaží učinit ze soukromí konkurenční výhodu, a to je pro jeho uživatele dobré,“ řekl McMullen.

Na druhém místě se umístily společně Suunto a TomTom, následují je (možná nečekaně) Xiaomi, Huawei a Withings (dříve Nokia). Uprostřed žebříčku se ocitli producenti hodinek a náramků Fitbit a Google Wear OS.

Fitbit ionic

No a nejhůře se k soukromí svých zákazníků chová Samsung a Moov, skončili zcela poslední. Proč? Podle poznatků provedené studie za rok 2019 totiž obě společnosti uplatňují „agresivní“ postupy sběru a sdílení dat. A mají podmínky, které omezují práva uživatelů.

Že by nová kolonka recenzí?

Za web Nejchytřejšíhodinky.cz rozhodně o nové kolonce do recenzí popřemýšlíme. Minimálně nad návodem, jak se snažit o co nejvyšší zabezpečení svých dat napříč všemi účty a profily!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here